сряда, 3 април 2013 г.

Програма на Изкуството да живееш в затворите

Извадки от анкета на лишените от свобода в затвора в гр. Стара Загира през октомври 2006 г. след проведения курс Изкуството да живееш от инструкторите на фондация Изкуството да живееш - Катя Грегл (Словения) и Константин Драгов (България)


1. Как се чувстваш в края на курса Изкуството да живееш в сравнение със състоянието ти преди курса?
  Отпуснат съм. Няма го напрежението в мен. Чувствам, че не обръщам внимание на негативните мисли.
  Много добре.
  Психически и физически по-добре. Преди се чувствах депресиран. Пет години не съм се смял толкова. Петгодишно напрежение се освободи от мен.
  Чувствам се в хармония със себе си. По-спокоен и по-уравновесен.
  Чувствам се прекрасно, по-спокоен и по-лек.
  Чувствам се великолепно, сякаш отново съм дете. Преди бях много напрегнат и стресиран, но сега е нещо съвсем друго – все едно милиони ангели са в моята душа.
  По-спокоен, по-добре и по-весел.
  Много променен, по-спокоен и уверен в себе си.

2. Какво ти хареса в курса Изкуството да живееш?

 Всички упражнения.
 Сударашан крия.
 Хареса ми абсолютно всичко.
 Всичко за мен е ново, всичко ми хареса.
 Хареса ми жизнената енергия, с която ни преподаваха инструкторите. Всички упражнения бяха много лесни и приятни.
 Хареса ми най-вече сударашън крия, както и сближаването между почти непознати хора.
 Новите, непонятни за мен, чувства и преживявания.
 Дихателните упражнения и техники, особено Сударашан крия.

3. Кои неща от курса Изкуството да живееш ще използваш в живота си? И как?
 Ще използвам всичко научено.
 Техниките за уравновесяване. Толкова спокоен се чувствам сега. Сигурен съм в себе си и не изпитвам никаква агресия.
 Всички техники за успокояване и премахване на стреса.
 Мисля да използвам много неща в ежедневието си и мисля, че с времето ще променя мисленето и държанието си.
 Всяка казана дума, техника или обяснение намира реално приложение, а аз не бих пропуснал възможността да използвам всичко, което научих.

4. Как може този курс да бъде подобрен?
 Като се прави по-често.
 Като бъде преподаден на всички хора.
 Струва ми се достатъчно добър.
 Ако залите, в които се провежда, бъдат отоплени.
 С по-чести посещения и нови знания.

5. Кого ще поканиш на този курс и на кого ще препоръчаш този курс?

 На мои близки приятели.
 На всички мои близки и най-вече на моето дете. Според мен всеки един човек трябва да мине през този курс.
 На всеки, който познавам.
 На абсолютно всеки.



6. С какво ще запомниш този курс?

 Опознах себе се – в мен се събуди тази част, която дълго време – още от моето детство – я нямаше!
 С товара, който свали от мен.
 С хармонията и добротата, които излъчваше Катя от Словения.
 Този курс ме разтресе и без да преувеличавам – попаднах в друго измерение.
 С невероятното преживявания. Мога да кажа, че тези седем дни бяха най-доброто нещо, което ми се е случвало през живота.
 С положителната енергия, с която ме зарежда.
 С много, много приятни чувства, преживявания и усмивки, разсъждения върху неща, за които никога не съм се замислял.

7. Какво още желаеш да кажеш за курса Изкуството да живееш?

 Че е кратък!
 Хубаво ще е по-често да се преподава този курс, за да може повече хора да го преживеят.
 Това не може да се изрази с думи. Искам да благодаря на всички, които съдействаха да се проведе курса и затова, че съм участвал.
 Радвам се много, че имах удоволствието да участвам в курса.
 Желаех да продължи по-дълго време, но за съжаление беше само седем дни.
 Бих искал да се провежда по-често тук в затвора, защото е шанс за много хора да се променят.
 Нямам какво да кажа освен пожелание все така да продължи и да имам още възможности да го посещавам.

Повече информация за проекта Свобода зад решетките на Изкуството да живееш

1 коментар:

  1. Присъствах в началото и края на курса през 2006 във Варна затвора и промяната в участниците силно ме впечатли. Един от затворниците сподели, че през цялото време в затвора/25 год./ е усещал топка в гърдите, сменил вярата си, за да може да се моли в параклиса, но и това не помогнало. Но след края на курса се почуствал освободен от тая тежест.

    ОтговорИзтриване